Athletic Bilbao a precizat, astăzi, într-un comunicat, că a transmis organizaţiilor care s-au ocupat de transferul suporterilor basci de la Arena Naţională la aeroportul Henri Coandă din Bucureşti un protest oficial privind planificarea defectuoasă şi modul în care au fost trataţi fanii.
Fanii lui Athletic Bilbao s-au plâns că au fost lăsaţi, pe Aeroportul Henri Coandă, să aştepte ore în şir fără explicaţii îmbarcarea în avioanele charter la revenirea în Spania şi au acuzat autorităţile române că i-au favorizat pe madrileni, permiţând decolarea aeronavelor acestora cu prioritate. "Athletic Club doreşte să mulţumească tuturor fanilor pentru comportamentul exemplar avut la Bucureşti cu ocazia finalei Ligii Europa, atât pe străzile oraşului, pe stadion şi la aeroport, în ciuda dificultăţilor întâmpinate, mai ales la revenire. În ceea ce priveşte acest aspect, Athletic Club a înaintat un protest oficial organizatorilor responsabili cu transferul suporterilor pentru planificarea defectuoasă, deoarece nu au luat măsuri şi pentru modul în care au fost trataţi suporterii noştri", se arată în comunicatul postat pe site-ul grupării basce.
Elcorreo.com, o publicaţie din Tara Bascilor, prezintă mărturiile mai multor suporteri ai lui Athletic care au avut de pătimit din cauza fluxului mare de pasageri de pe Otopeni. "Este o mizerie şi o ruşine. Imaginea României este una de lumea a treia", a declarat un "socios" din Bilbao, Roberto Salcines. El a precizat că aeronava cu care trebuia să se întoarcă în Spania avea plecarea programată joi, la ora 03.00, dar a fost întârziată peste cinci ore. "Acesta era ultimul lucru care să ni se întâmple. Nu ajungea ce că am pierdut cum am pierdut, mai trebuia să suferim", a afirmat prietenul lui Salcines. "A trebuit să stăm cinci ore în autobuz, pentru că din cauza slabei organizări, aeroportul din Bucureşti s-a saturat", a spus Ainhoa