• Proiecte de maxima importanta pentru Iasi, precum Varianta de trafic usor sau trasarea marcajelor rutiere, au fost amanate si blocate in repetate randuri, din cauza mai multor contestatii • Legislatia greoaie si procedurile complicate impiedica realizarea lucrarilor urgente, iar lacunele legislative pot tine pe loc proiecte de sute de miliarde de lei vechi
Investitiile in infrastructura rutiera a judetului Iasi au fost amanate in ultima perioada, in repetate randuri, din cauza firmelor care depun contestatii ori de cate ori autoritatile publica documentatiile de atribuire in vederea licitarii lucrarilor. Un caz particular este cel a drumurilor nationale din judet, unde cel putin trei contracte mari nu au putut fi atribuite la timp din cauza plangerilor directionate spre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) de catre firmele nemultumite de documentatiile de atribuire.
Exemplul cel mai relevant este al Variantei de Trafic Usor din Soseaua de Ocolire a Muncipiului Iasi, a carui situatie ar fi trebuit sa fie lamurita pana la finalul anului trecut. In octombrie 2011, administratorul drumurilor nationale din judet si din intreaga regiune a Moldovei, Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi, a publicat documentatia pentru atribuirea atat a proiectarii cat si a executiei acestei lucrari de importanta majora, insa o societate din Iasi a contestat desfasurarea licitatiei. Daca era prevazut ca pana la sfarsitul lui 2011 sa fie atribuit contractul de aproape 800 de miliarde de lei vechi, s-a ajuns ca pana in prezent procedurile de contractare sa fie la un nivel mai redus decat erau in toamna anului trecut. Dupa aceasta amanare, proiectul nu a mai putut fi programat pentru bugetul pe anul in curs si despre inceperea lucrarilor se poate vorbi abia in 2013.
O alta lucrare, extrem de importanta pentru siguran