Ford lansează astăzi, la Craiova, producţia unităţii 1.0 Ecoboost, "benzinarul" ce trimite dieselul în desuetudine. Modelul compact Focus a fost primul beneficiar al unității 1.0 Ecoboost
Modelul compact Focus a fost primul beneficiar al unității 1.0 Ecoboost
Modelul compact Focus a fost primul beneficiar al unității 1.0 Ecoboost
Uzina Ford din Craiova începe de astăzi să lucreze serios, odată cu intararea în producţia de serie a motorului 1.0 Ecoboost.
Urmează, la vară, monovolumul B-Max, unul dintre modelele care vor fi puse în mişcare şi cu ajutorul micului "benzinar" lansat deja în gama Focus.
Ford şi-a propus să asambleze 30.000 de motoare şi 60.000 de maşini la Craiova, până la finele anului. Obiectivul pentru 2013 este calibrat la peste 100.000 de autoturisme şi de două ori mai multe motoare (majoritatea urmând a fi trimise la alte fabrici Ford, pentru a echipa alte modele – C-Max şi, propabil, Fiesta).
Motorul (turbo, cu trei cilindri) 1.0 Ecoboost livrează, în funcţie de maparea electronică, 100 sau 125 CP. La fel de mult ca "benzinarul" normal aspirat de 1.600 de centimetri cubi căruia îi va lua, treptat, locul.
Ford nu este singurul producător care oferă un motor "liliputan" alimentat cu benzină. Fiat are o unitate în doi cilindri (TwinAir), care, la numai 875 de centimetri cubi, este capabilă să dezvolte 85 de cai-putere atunci când funcţionează în tandem cu o turbosuflantă mică.
Volkswagen produce un motor de 999 cmc, Kia – unul de 998 cmc, iar Toyota jonglează cu un propulsor de 997 cmc.
Ceea ce a îndrăznit până acum numai Ford a fost să monteze un "benzinar" de numai un litru, pe un model de dimensiuni compacte. Şi, odată cu asta, voit sau nu, să ştirbească din aura atotputernicului diesel.
Sfârşit de domnie? @N_