Ford lanseaza astazi, la Craiova, productia motorului 1.0 Ecoboost. Urmeaza, la vara, monovolumul B-Max, unul dintre modelele care vor fi puse in miscare si cu ajutorul micului "benzinar" lansat deja in gama Focus.
Ford si-a propus sa asambleze 30.000 de motoare si 60.000 de masini la Craiova, pana la finele anului. Obiectivul pentru 2013 este calibrat la peste 100.000 de autoturisme si de doua ori mai multe motoare (majoritatea urmand a fi trimise la alte fabrici Ford, pentru a echipa alte modele – C-Max si, propabil, Fiesta), relateaza Evz
Motorul (turbo, cu trei cilindri) 1.0 Ecoboost livreaza, in functie de maparea electronica, 100 sau 125 CP. La fel de mult ca "benzinarul" normal aspirat de 1.600 de centimetri cubi caruia ii va lua, treptat, locul.
Ford nu este singurul producator care ofera un motor "liliputan" alimentat cu benzina. Fiat are o unitate in doi cilindri (TwinAir), care, la numai 875 de centimetri cubi, este capabila sa dezvolte 85 de cai-putere atunci cand functioneaza in tandem cu o turbosuflanta mica.
Volkswagen produce un motor de 999 cmc, Kia – unul de 998 cmc, iar Toyota jongleaza cu un propulsor de 997 cmc.
Ceea ce a indraznit pana acum numai Ford a fost sa monteze un "benzinar" de numai un litru, pe un model de dimensiuni compacte. Si, odata cu asta, voit sau nu, sa stirbeasca din aura atotputernicului diesel. Sfarsit de domnie? Cifrele vorbesc de la sine. In comparatie cu cele mai mici motoare turbodiesel existente in clasa compacta (atat pe Focus, cat si pe principalele modele concurente: Volkswagen Golf, Renault Megane si Opel Astra), 1.0 Ecoboost are un cosum oficial mai mare cu cel mult 0,7 l/100 km.
Ford lanseaza astazi, la Craiova, productia motorului 1.0 Ecoboost. Urmeaza, la vara, monovolumul B-Max, unul dintre modelele care vor fi puse in misca