Despăgubirile plătite de companie au crescut cu 80% în primele trei luni pentru că multe contracte încheiate la sfârşitul anilor '90 încep să ajungă la maturitate.
ING Asigurări, cea mai mare companie din piaţa asigurărilor de viaţă, a subscris în primul trimestru prime de 133 milioane de lei (30,5 mil. euro), nivel similar cu cel raportat în aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care cei mai mulţi clienţi s-au orientat spre produse cu garanţii.
"Primele trei luni din acest an au fost marcate de stabilizarea perspectivelor economice şi de uşoara revenire a pieţelor financiare. La ING aceste evoluţii s-au tradus prin creşterea cu 7% a numărului de asigurări noi încheiate, în paralel cu scăderea cu 17% a numărului de contracte răscumpărate şi reziliate", spune Cornelia Coman, directorul general al ING Asigurări.
Coman conduce ING Asigurări din 2008 şi a fost promovată recent de olandezi la conducerea subsidiarei din Ungaria a grupului, urmând să îşi preia mandatul la începutul lunii viitoare. Afacerile de asigurări de viaţă din Ungaria ale ING sunt de două ori mai mari decât cele locale.
Peste 70% din poliţele vândute de ING Asigurări în primele trei luni au fost produse tradiţionale, cu randamente garantate, ceea ce arată că apetitul faţă faţă de risc al clienţilor rămâne scăzut. Poliţele de tip tradiţional garantează clienţilor suma investită iniţial indiferent de randamentul din investiţii, în timp ce în cazul poliţelor unit-linked clienţii îşi asumă întregul risc.
De fapt, poliţele unit-linked au fost cele care au dat cele mai mari bătăi de cap clienţilor şi asigurătorilor în perioada de criză, când randamentele din investiţii au scăzut simţitor. Cele mai multe răscumpărări şi rezilieri s-au înregistrat pe acest segment, de multe ori clienţii ajungând să încaseze mai puţin decât au depus din cauza randament