Tot mai mulţi candidaţi care se înscriu la şcolile de şoferi din Timişoara au probleme încă din start, de la testarea psihologică. Astfel, numărul celor cărora li se recomandă să facă mai multe ore de conducere este în creştere. Cauza? Fie vârsta prea fragedă, fie, din contră, vârsta prea înaintată, care atrage după sine neacordarea importanţei cuvenite acestui examen, spun psihologii de la cabinetele de evaluare psihologică.
Şcoala de şoferi, un examen de maturitate psihologică
Şcoala de şoferi a devenit aproape o formalitate, un „must do” în C.V-ul unui om. Tot mai mulţi tineri consideră că, odată cu vârsta majoratului, trebuie să adauge în dosar şi un permis de conducere auto. Sunt însă aceştia suficient de pregătiţi pentru responsabilitatea de a conduce un autovehicul? Răspunsul vine sau ar trebui să vină în urma testării psihologice, care precede intrarea la cursurile de legislaţie şi la cele de conducere. Testul psihologic auto este deseori tratat cu uşurinţă de candidaţi, însă pentru a-l promova, aceştia trebuie să dispună de un nivel mediu de dezvoltare a însuşirilor fizice şi psihice, spun psihologii de la laboratoarele psihologice autorizate pentru siguranţa rutieră.
Testarea psihologică din şcolile de şoferi arată că tot mai mulţi candidaţi nu sunt suficient de pregătiţi pentru responsabilitatea conducerii unui autovehicul pe drumurile publice. Tot mai mulţi au nevoie de ore suplimentare de pregătire şi de consiliere sau chiar sunt respinşi la testarea psihologică. “Sunt tot mai frecvente cazurile în care li se recomandă să îşi prelungească programul de şcolarizare cu câteva ore, pentru că au probleme cu coordonarea, cu atenţia distributivă. Astfel de cazuri de aviz cu recomandări sunt multe, dar sunt şi suficiente situaţii în care candidatul este declarat inapt”, spune psihologul Roxana Tâmplaru, de la Şcoala de Şof