Primăvara aduce, prin tradiţie, o avalanşă de evenimente artistice în întreaga ţară, manifestările muzicale rămânând şi de această dată în prim-plan. Pentru că, dacă Opera Română din Cluj pregăteşte festivalul ce va debuta la 20 mai, la Opera din Timişoara a început deja ediţia XXXVII a Festivalului „Timişoara muzicală“, derulată în anul aniversar al teatrului care a împlinit 65 de ani de existenţă. Şi tocmai de aceea, exact la 27 aprilie, s-a cântat Aida de Verdi, opera prin care, în 1947, a început îndelungata istorie a unui ansamblu care, de-a lungul vremii, şi-a onorat din plin statutul şi publicul. Firesc, spectacolul prezentat acum a beneficiat de o distribuţie echilibrată, cu glasuri frumoase şi ample, cu oaspeţi îndrăgiţi din ţară şi de peste hotare. Astfel, soprana Anda-Louise Bogza, stabilită de mulţi ani la Praga, a revenit pe scena timişoreană pentru a susţine rolul titular, în compania tenorului bulgar Kamen Chanev, de asemenea binecunoscut melomanilor noştri, ca şi mezzosoprana Liliana Ciucă-Mettei de la Cluj, baritonul Ştefan Ignat de la Bucureşti sau basul Sorin Drăniceanu de la Craiova, evoluând în producţia realizată în urmă cu câteva stagiuni de regizorul Ognaina Draganoff şi echipa sa din Bulgaria. Deşi fiecare dintre solişti şi-a construit personajul aşa cum a crezut de cuviinţă, rezumându-se, în general, la atitudini statice şi gesturi minimale, fără a reuşi o relaţie adevărată cu partenerii, ne-am bucurat totuşi să ascultăm voci de calitate, remarcând încă o dată nivelul excelent al corului, acurateţea secenelor coregrafice şi supleţea coloristic-expresivă a orchestrei, apreciatul dirijor italian David Crescenzi coordonând cu mână sigură întreg ansamblul, chiar dacă uneori a surprins prin fluctuaţia tempoului. O seară de mare muzică, pe măsura evenim Publicitate entului, aplaudată de o sală arhiplină, spectatorii pregătindu-se pentr