Ibericii au aflat de la conaţionali de-ai lor care au sosit primii că taximetriştii, deşi folosesc ceasul, îi plimbă cît mai mult pentru a face o sumă frumuşică
Aeroportul Henri Coandă a fost dintotdeauna o mină de aur pentru taximetrişti. Pe vremuri, era o castă. Nu făceai parte din ea, n-aveai ce să cauţi acolo decît dacă erai un tip extrem de curajos şi inconştient. Cu noroc puneai mîna pe o cursă spre oraş. Prima şi ultima pentru că băieţii din zonă aveau grijă să nu mai calci pe acolo.
Apoi, România a intrat în Uniunea Europeană şi au apărut reguli noi. A dispărut monopolul unei singure firme de taxi. S-a făcut şi o licitaţie organizată de către administraţia aeroportului în urma căreia mai multe societăţi, dar şi persoane fizice autorizate, au primit dreptul, timp de 5 ani, dar cu viză anuală, să preia călătoriile de la aerogară cu un tarif maxim de 3,5 lei per kilometru. Piraţii nu mai aveau ce căuta acolo! Şi dacă se încumetau o faceau pe riscul lor. Ultimul scandal cu piraţi a avut loc chiar la începutul anului, atunci cînd dreptatea s-a făcut cu un pistol cu bile pînă la intervenţia jandarmilor.
Invazia spaniolă prilejuită de finala Europa League a schimbat puţin datele problemei la "Henri Coandă".
Ordine printre taxiuri
Racolarea posibililor clienţi din interiorul aeroportului nu a mai fost posibilă. Afară, pe esplanada de la "Sosiri", un dispecer, care pînă la finala Europa League era scump la vedere, dirija totul. Femeia, uşor de reperat pentru că purta o vestă fosforescentă, se ocupa de fluxul taxiurilor. Jumătate din locurile de parcare au fost alocate maşinilor Seat, brandul spaniol care este sponsorul principal al Europa League şi care preia de la aeroport invitaţii pentru finală.
Pentru taximetrişti au rămas trei locuri disponibile. Sînt chemaţi doar atunci cînd apar clienţii. Fiec