Joi dimineaţă, Bucureşti, intersecţia dintre Şoseaua Ştefan ce Mare şi Calea Floreasca. Un tramvai dă buzna, forţând galbenul, ca un tăvălug, blocând maşinile care încercau să vireze la stânga şi cu ele toată intersecţia. După jumătate de oră: accident grav în Pasajul Lujerului.
Primul incident nu avea absolut nicio importanţă, dacă nu era urmat de accidentul în urma căruia 87 de persoane au ajuns la spital petrecut la jumătate de oră distanţă. A căpătat importanţă, pentru că arată cât de periculoasă este atitudinea unor vatmani, în situaţii neprevăzute. Forţează nota, fără să se gândească prea mult la alţi „participanţi la trafic"sau la posibilele efecte ale atitudinii lor. În 99 la sută dintre situaţii nu se întâmplă nimic mai grav decât eventuala blocare a unei intersecţii sau sperietura provocată şoferilor din jur.
În situaţii excepţionale, atitudinea iresponsabilă a unor vatmani în trafic produce efecte foarte grave. Astăzi un tramvai a rămas blocat în pasajul Lujerului, din Bucureşti. 86 de persoane au ajuns la spital pentru că vatmanii altor două tramvaie, care veneau din spate, nu au putut să frâneze la timp şi au intrat în plin în garnitura staţionată.
Poliţia şi Inspecţia Muncii au deschis anchete care să lămurească toate detaliile producerii accidentului.
Aceste amănunte vor ambala un principiu simplu din Codul Rutier: viteza se reduce până la limita evitării oricărui pericol. Indiferent de detaliile pe care le vom afla ulterior, un lucru este cert. Vatmanii care au produs accidentul nu au respectat acest principiu. La fel cum nu respectă nici 99 la sută dintre şoferii care circulă prin marile pasaje subterane.
Rămâne de văzut dacă tramvaiul staţionat avea funcţionale luminile care indică oprirea şi dacă erau pornite, dacă vatmanii care au venit din spate aveau soarele în faţă înainte să coboare şi dacă