Tot mai multe companii isi promoveaza brandul prin intermediul telefonului mobil. Care este cea mai des utilizata tehnica in cadrul acestor campanii si cum actioneaza aceasta?
Utilizatorii au la dispozitie acum diferite aplicatii prin care pot fi atrasi catre brand, site-uri specializate (mobile web), QR code-uri, sau tehnologia afisarii informatiilor cu ajutorul camerei telefonului (augmented reality).
Cu toate acestea, peste 90% dintre aceste campanii se baze bazeaza pe "batranul" SMS.
Conform unui studiu realizat de Voxline, companie specializata in servicii de telecomunicatii pe suport SMS si voce, in prima jumatate a anului 2011 au fost trimise peste 5 miliarde de SMS-uri.
Anul trecut s-au realizat 106 campanii cu inscriere prin SMS, cu 19% mai mult decat in anul anterior. Studiul a fost realizat pe parcursul a patru ani, timp in care 14 branduri au facut campanii in fiecare an la rand.
Companiile din sectorul alimentar au fost cele mai active in utilizarea acestui canal de comunicare, cu 31% din totalul de promotii realizate prin SMS anul trecut. Pe a doua pozitie se afla companiile de cosmetice, cu 12% si bauturi alcoolice, cu 10%.
Cele mai utilizate mecanisme de participare au fost cele de transmitere a codului unic, la promotiile mari, sau a numarului de bon fiscal, la promotiile medii si mici.
Exista doua tehnici pe care se bazeaza o astfel de campanie. Una dintre acestea se numeste SMS Push, adica trimiteri de mesaje informative dinspre brand catre consumatori. Primele campanii care au folost aceasta tehnica au aparut in 2002, iar utilizarea ei este posibila in orice domeniu.
A doua tehnica, utilizata in principal in retail, SMS Pull, se refera la receptionarea de mesaje de la consumatori. Primele campanii de acest gen au aparut in 2004.
"Dintre toate