Cosmote România anunţă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal 2012, încheiat la 31 martie 2012, conform indicatorilor de performanţă raportaţi astăzi de către OTE Group.
În T1 2012, Cosmote România şi-a continuat parcursul de succes, consolidându-şi poziţia pe piaţa telecom şi înregistrând creşteri pentru toţi indicatorii principali. În plus, compania a reuşit să îşi extindă baza de clienţi business, cu 30% comparativ cu acelaşi trimestru al anului anterior, datorită ofertelor corporate competitive. Nume importante s-au alăturat portofoliului de parteneri business ai Cosmote, printre care Bancpost, pentru servicii de date.
Numărul total de clienţi ai Cosmote România, inclusiv Zapp, a fost de 6,4 milioane la sfârşitul lunii martie 2012, proporţia abonaţilor crescând la 23,4% de la 22,4% în T1 2011, ca rezultat al creşterii pe segmentul de business şi al ofertelor atractive pentru segmentul rezidenţial. Baza de clienţi 3G a crescut semnificativ, cu 74%, comparativ cu T1 2011.
Veniturile totale din primul trimestru al 2012 au atins valoarea de 117,4 milioane euro, înregistrând o creştere de 9,4% comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut. Veniturile din servicii au crescut cu 5,4%, comparativ cu 2011. EBITDA (câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 44,7% comparativ cu T1 2011, reflectând o strategie comercială de succes, precum şi îmbunătăţiri operaţionale semnificative. Marja EBITDA a fost de 22,1%, cu 5,4 puncte procentuale mai mult, comparativ cu T1 2011.
ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 9,1% în primul trimestru al 2012, comparativ cu primul trimestru al 2011.
“Cosmote România a continuat să îşi îmbunătăţească performanţa şi în acest trimestru, înregistrând creşteri semnificative pe mai multe segmente, în pofida medi