Copiii din Romania tind sa fie pentru mai mult timp copii comparativ cu cei din Europa de Vest, acestia uitandu-se frecvent la desene animate si la 14 ani. De asemenea, le plac telenovelele si serialele cu personaje reale, spre deosebire de copiii din Vest, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Gordana Duspara Moriarty, vicepresedinte si manager general al companiei Turner Broadcasting System (TBS) Europe, compania care detine canalele de televiziune CNN, Cartoon Network, Boomerang si TCM.
Asemenea copiilor din tarile vestice, romanilor le plac gadgeturile, internetul si divertismentul, iar umorul este foarte important in programele pe care le urmaresc. Copiii romani se uita 3,7 ore pe zi la televizor Dar, spre deosebire de vestici, copiii din Romania petrec mai mult timp uitandu-se la televizor cu familia, la programe care nu sunt destinate varstei lor. Cei mici petrec in medie 3 ore si sapte minute pe zi la televizor, insa in mai putin de 40% din acest timp urmaresc continut pentru copii.
„Restul timpului e dedicat emisiunilor pentru adulti, nu neaparat telenovele, dar se observa un apetit mai mare pentru acest tip de divertisment in randul copiilor romani. Spre deosebire de Romania, in Germania sau Franta, copiii sunt mai orientati catre serialele de actiune”, afirma Gordana Moriarty.
O explicatie ar putea fi ca in alte tari sunt mult mai multe posturi de desene animate, in vreme ce in Romania cei mai mari operatori de pe piata locala (RCS-RDS, Romtelecom si UPC) au in oferta intre 6 si 10 posturi pentru copii.
O alta diferenta fata de vestul Europei este varsta la care copiii se uita la desene animate. De exemplu, Cartoon Network se adreseaza copiilor intre 6 si 12 ani, dar in Europa de Est (inclusiv Romania), copiii urmaresc frecvent desene si la varsta de 14 ani.
„Baietii romani urmaresc Ben 10 si la varsta de 14 ani, ceea ce i