Peste 2.500 de manageri din companiile locale au fost prezenţi ieri la un eveniment în Bucureşti la care a venit miliardarul britanic Richard Branson, 61 de ani, fondatorul Virgin Group, un "imperiu" care cuprinde 300 de companii cu activităţi în domenii precum transportul aerian sau feroviar.
Întrebat de un tânăr antreprenor român în ce domeniu şi-ar deschide o afacere dacă ar avea acum 20 de ani (vârsta la care Branson a înfiinţat Virgin ca un retailer de comenzi de discuri prin poştă), Branson a spus că nu are în minte un domeniu exact, pentru că în toate domeniile se pot inova produse sau servicii.
"Cel mai important este să îţi urmezi pasiunile, să încerci să faci mai bine decât alţii un lucru, un produs sau un serviciu. Ca sectoare de dezvoltare a afacerilor, internetul şi energia ar fi, în opinia mea, două domenii care ar putea fi valorificate foarte mult în acest moment", a spus Branson, care este recunoscut în întreaga lume pentru că a deschis prima firmă privată care se ocupă de turism spaţial, Virgin Galatic, care duce clienţii-pasageri în călătorii în spaţiul suborbital.
Intervenţiile lui Branson, care a fost prezent pe scena de la Sala Palatului din Bucureşti pentru 45 de minute, au fost generate în mare parte de întrebările adresate de către Robin Sharma, unul dintre experţii internaţionali în domeniul leadershipului şi speaker în cadrul evenimentului. Preţurile pentru biletele la acest eveniment au fost cuprinse între 320 de euro/persoană (pentru pachetul general) şi 550 de euro (pentru pachetele VIP), plus TVA.
"Motivele pentru care alegi să deschizi o afacere sunt diverse. Spre exemplu, pe mine m-a frustrat calitatea serviciilor oferite de American Airlines şi din această frustare s-a născut Virgin Airlines. Dacă cineva crede că poate face un lucru mai bine decât cel existent deja pe piaţă, să nu ezite să facă o afacer