Nu este simplu să vorbeşti în mod convingător despre propriile vise şi despre atingerea lor în ziua de azi. Unii reuşesc totuşi să o facă prin puterea exemplului, demonstrând că a fi artist poate deveni una dintre opţiunile salvatoare pentru tinerele generaţii.
Se pare că de la această idee a pornit proiectul intitulat "Flautul de aur", care constă în turneul naţional întreprins de doi artişti excepţionali, este vorba despre flautistul Ion Bogdan Ştefănescu şi pianistul Horia Mihail, doi muzicieni aflaţi în plină putere creatoare, care au ales calea unei cariere-apostolat, întru re-crearea unui public românesc pentru genurile cameral şi simfonic.
Cel de-al treilea erou al poveştii este un instrument excepţional venit tocmai din Japonia şi anume flautul de concert din aur de 18 karate produs de Muramatsu, una dintre mărcile de top ale acestui instrument. "Flautul de aur" a fost astfel - graţie muncii şi pasiunii de o viaţă a flautistului Ion Bogdan Ştefănescu - ridicat de la rangul de instrument muzical excepţional, la cel de simbol al împlinirii profesionale datorate unei asidue stăruinţe.
Putem spune că a fost un binevenit contra-exemplu la mesajul care a cuprins, din păcate, multe dintre visele tinerelor generaţii de români, conform căruia "aurul" reprezintă scopul în sine, un scop care poate fi atins peste noapte doar prin lipsă de scrupule.
Atraşi de iniţiativa Radio România Cultural şi a asociaţiei culturale Accendo, spectatorii din Braşov, Piteşti, Reşiţa, Bucureşti, Caracal s-au putut convinge de faptul că numai în mâna unui maestru, un instrument de maestru - care a fost fabricat după o atentă analiză a modului de interpretare a muzicianului român de către un grup de specialişti ai firmei Musamatsu - poate cu adevărat impresiona. Un parcurs ambiţios - date fiind condiţiile drumurilor româneşti - şi un program de concert asemene