Comisia Europeană a propus actualizarea normelor UE în materie de TVA pentru a asigura uniformizarea, în toate statele membre, a tratamentului fiscal aplicat tuturor tipurilor de cupoane valorice. Cupoanele valorice reprezintă o piață de peste 52 de miliarde de euro pe an în Uniunea Europeană. Telecomunicațiile preplătite reprezintă aproape 70% din piața cupoanelor valorice, fiind urmate de cupoanele-cadou și de cupoanele de reducere.
Cu toate acestea, diferențele dintre normele naționale în materie de TVA duc la apariția unor deficiențe grave ale pieței. În loc să poată beneficia cu adevărat de piața unică, societățile se confruntă cu probleme legate de dubla impunere și cu dificultăți în ceea ce privește extinderea activității lor comerciale în străinătate. Noile norme vizează remedierea acestei situații.
Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare și uniune vamală, audit și antifraudă, a declarat: „În fiecare săptămână se vând și se cumpără milioane de cupoane valorice, ceea ce reprezintă o activitate în plină expansiune în Europa. Nu există niciun motiv ca această piață în continuă expansiune să nu poată funcționa din cauza incertitudinii și a complexității normelor fiscale. Noile norme în materie de TVA propuse astăzi ne permit să progresăm către o piață unică autentică a cupoanelor valorice, în beneficiul întreprinderilor, al cetățenilor și al administrațiilor fiscale.”
În temeiul noilor norme propuse, diferitele categorii de cupoane valorice și tratamentul TVA aplicabil acestora ar fi definite în mod clar. Acest lucru ar permite tratamentul uniform, în întreaga Europă, al operațiunilor care implică cupoane valorice.
Propunerea include dispoziții privind definirea cupoanelor valorice în scopuri de TVA și stabilirea momentului în care se percepe TVA-ul aferent cupoanelor respective (adică la vânzare sau la preschimbare). De asemenea