Motorul de cautare Bing a introdus o modificare, ieri, pe care expertii de la Microsoft o numesc “cea mai importanta actualizare” a acestuia de cand s-a lansat acum trei ani. Cea mai importanta imbunatatire a sa consta in modul cum reimagineaza felul in care informatiile provenite de la retele sociale ar trebui integrate cu rezultatele cautarii. Sursa imagine: fastcompany.com
“Am decis ca vrem sa reinventam cautarea,” a spus Directorul Bing, Stefan Weitz.
Cand Google a fost creat, acum un deceniu, Internetul consta in mod normal dintr-un grup de pagini.
Inovatia Google a fost sa dezvolte un sistem care sa localizeze ce pagini au existat pe Internet si mai apoi sa determine cat de relevanta a fost fiecare pentru cuvintele specifice cheie. Pentru aceasta a creat o arhitectura a “indexarii” si un “rank” al paginilor. In acest fel s-a nascut faimosul algoritm de cautare al Google.
Totusi, Bing crede ca abordarea indexarii si a page rank-ului nu mai este suficienta. Despre cautare Bing considera ca ar trebui sa ajute mai mult in a obtine lucruri facute corect in insasi rezultatele acesteia.
De exemplu, daca introduci cuvintele cheie “The Avengers Chicago” este rezonabil sa presupunem ca esti in cautarea de filme sau spectacole.
De ce sa nu postam o lista a spectacolelor exact in rezultate, in loc sa da-i click peste o pagina cu listinguri in miscare ?
Dar pentru a ajunge la acest nivel de serviciu, o simpla lista de pagini de pe Internet nu este suficienta.
Ai nevoie de un tip total diferit de baze de date in partea de sfarsit.
Si asta este la ceea ce munceste Bing sa creeze.
“Telul nostru este sa modelam orice obiect de pe planeta,” a declarat Weitz.
Pana acum compania a compilat o baza de date de peste 300 de milioane de obiecte, de la mouse-ul computerului pana la cladiri.
Bing a scotocit prin paginile w