Regizorul Radu Mihăileanu a declarat că are nevoie ca actorii cu care lucrează să aibă încredere în el şi că niciodată nu îi va duce pe aceştia în situaţii inconfortabile. Aşezat pe măsuţa din sala "Ileana Berlogea" a Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti, înconjurat de studenţi, unii pe scaune, alţii ghemuiţi pe jos, Radu Mihăileanu vorbeşte tehnic, vorbeşte "business". Aceasta este o altă faţetă a regizorului jovial şi citabil de la evenimente. Lejeritatea sa ca persoană este dublată de profesionalismul cu care analizează şi discută cu partenerii săi fiecare cadru din cele 24 pe secundă cu care rulează un film. Prima care vine este muzica, le explică Mihăileanu studenţilor. Pentru a face un film, trebuie ca acesta să aibă ritm. Astfel, Mihăileanu a povestit că pentru filmul "Concertul" a ascultat Ceaikovski la nesfârşit, pentru "La source des femmes" a ascultat muzică de inspiraţie berberă, iar pentru un proiect pe care şi-ar dori să îl vadă devenit film, despre cultura masai, şi-a procurat CD-uri cu muzica inspirată din cultura acestora, de la melodii cu instrumente rustice până la rap şi hip-hop. Cu actorii, Radu Mihăileanu face un adevărat cantonament. Pentru lungmetrajul "La source des femmes", Mihăileanu a petrecut trei luni în Maroc, împreună cu actorii săi, înainte de începutul filmărilor. În timpul acesta, cei din echipă ajung să fie o mică familie. Să se certe, să mănânce împreună, să îşi afle unii altora poveştilor. "E ca o relaţie umană normală", a spus Mihăileanu. Iar când casa de producţie nu vrea să finanţeze o şedere mai lungă înaintea filmărilor, răspunsul regizorului vine prompt: "Câştigaţi mai mult decât bugetul unei ţări africane, ce înseamnă pentru voi încă 30 de zile de hotel?".
Regizorul a mai povestit studenţilor prezenţi la masterclass că îşi doreşte să lucreze cu actori volubili, vii, dispuşi să