În România, „autoritățile au atitudine feudalistă, vin și își cer zeciuiala", susţine Olivia Nechitoaia, proprietara site-ului biobunătăţi.ro, cu vânzări de circa 100.000 de euro. "Dintr-un magazin cu o marjă mică nu poți să susții costurile cu chiria, cu angajații...“, continuă ea.
Magazinele offline înseamnă nu doar costuri suplimentare cu chiria și angajații, ci și cheltuieli neprevăzute, cum ar fi controalele, care „se termină ori cu șpagă, ori cu amendă”, afirmă Olivia Nechitoaia (foto).
Antreprenoarea spune că i-ar fi fost greu să reziste cu un magazin fizic, variantă la care se gândise la un moment dat. „Suntem online în primul rând din cauza costurilor. Am făcut calcule pentru un magazin offline, dar îmi dă cu minus oricât aș calcula”, explică ea.
BioBunătăți, primul supermarket din .ro dedicat exclusiv alimentației ecologice, dar și naturale, se diferențiază de alte magazine bio, ca BIOnatura sau NaturaMix, prin varietatea ofertei - peste 3.000 de produse, de la alimente ambalate și suplimente (spirulina, pudra de cacao, goji) până la produse pentru curățenie, cosmetice, haine pentru copii, plante și semințe pentru germinat, cărți pentru o viață sănătoasă, bijuterii ecologice și jucării.
Investiţia iniţială în site-ul lansat în februarie 2011 – care are acum, în medie, 400 de vizitatori unici pe zi - a fost de peste 15.000 de euro.BioBunătăți are între 10 și 20 de comenzi zilnic (nesocotind clienţii care cumpără din showroom), cu o valoare medie de 200 de lei.
„Evoluţia vânzărilor a fost bună, însă sub aşteptări. Noi am estimat 300.000 euro după primele 2 luni de activitate care au fost spectaculoase, însă în perioada iunie-octombrie 2001 vânzările pe toată piaţa bio au fost mult sub estimari. Cererea şi-a revenit spre sfârşitul anului şi am încheiat cu încasări de puţin peste 100.000 euro”, spun