În caz că nu știți foarte precis ce înseamnă, iată (conform Wikipedia): „însemn distinctiv utilizat de un individ, organizație comercială sau altă persoană juridică pentru a identifica un produs sau serviciu în fața potențialilor consumatori și pentru a arăta că toate produsele ce o poartă provin dintr-o sursă unică, pentru a face distincția între produsele sau serviciile proprii și cele ale altor entități. O marcă comercială este o formă de proprietate intelectuală, de regulă un nume, un cuvînt, o frază, un logo, un simbol, o imagine, sau o combinație a acestor elemente. Proprietarul unei mărci înregistrate poate iniția proces pentru a preveni utilizarea neautorizată a mărcii pe care o deține“. Foarte simplu. Dar că se poate înregistra o barbă, v-ați gîndit vreodată? Cum care anume? Propria barbă. A făcut-o un oarecare domn Igor Pugaci, din Moscova, cunoscut și ca ultranaționalist, care a fondat și o societate Boroda (Barba). Aveți o poză a lui Pugaci (și a bărbii în chestie) aici: www.sluganaroda.ru/index.php?action=news&mode=news &mode=full&id=3.. Omul își zice „comandor al Ordinului de Moscova“, „prinț de Terkinsky“ (!), pretinde că barba lui e „moștenire culturală rusească“ și dă în judecată pe oricine îndrăznește să poarte una asemănătoare. L-a dat în judecată inclusiv pe Paulo Coelho. Un bun prieten al meu, Misha Verbitsky, matematician excepțional și blogger foarte cunoscut în Rusia, deloc ortodox în convingeri și atitudini, violent antisistem, a făcut haz de Pugaci într-o postare din iulie 2006, la care adăugase, firește, și poza individului. După care, probabil, a uitat de el și de barba lui. Și-a adus aminte însă – de fapt, l-au ajutat alții să-și amintească – acum cîteva săptămîni, cînd a fost reținut pe aeroportul Șeremetievo (povestea o știu de la el, dar a fost spusă pe multe pagini de Internet). Pleca la o conferință la Varșovia. N-a mai ajun