Pro TV a avut o medie de audienta 2,58 milioane de telespectatori (24,6 rating) in mediul urban in timpul transmisiunii finalei Europa League, dintre echipele spaniole Athletic Bilbao si Atletico Madrid, conform unui comunicat de presa al canalului de televiziune.
Ratingul este de peste doua ori mai mari decat estimau mai multi manageri de media, acestia considerand ca finala Europa League ar putea avea in jur de 7-8 puncte de rating pe segmentul comercial (urban, 18-49 de ani), maximum 10.
De altfel, finala Europa League, difuzata in intervalul 21:46 – 23.37, a obtinut o audienta record in randul publicului comercial (mediul urban cu varste cuprinse intre 18 si 49 de ani:) 24,8 puncte de rating si 51,5% cota de piata. Practic finala spaniola a fost cel mai urmarit meci al unor echipe de club straine de la introducerea masuratorii cu peoplemetere.
Pe locul doi, cu o audienta de aproape 8 ori mai mica s-a situat Antena 1, care a inregistrat o audienta de 3,6 puncte de rating si o cota de piata de 7,4%.
Peste 5 milioane de telespectatori la nivelul intregii populatii au fost cu ochii pe spectacolul oferit de Athletico Madrid si Athletic Bilbao in minutul de aur al transmisiei (22:30). La nivelul publicului comercial din mediul urban, in minutul de aur 22:31, ProTV a inregistrat o audienta de 28.2 puncte de rating si o cota de piata de 55.3%
Comparativ, finala de anul trecut dintre FC. Porto si Sporting Braga a avut o medie de audienta de 6,5 puncte de rating (337.000 de persoane) pe segmentul comercial, in timp ce cea din 2010 dintre Altetico Madrid si Fulham a avut 4,8 puncte de rating (245.000) de persoane in mediul urban, pe populatia intre 18-49 de ani.
Ratingul inregistrat de Pro TV a fost determinat mai ales pentru ca meciul s-a jucat la Bucuresti, iar postul de televiziune a investit resurse importante in promovarea ac