Operatorul de comunicatii prin cablu UPC Romania a raportat pentru primul trimestru din acest an un numar total de peste 1,14 milioane clienti, in crestere usoara cu 3500 de clienti fata de ultimul trimestru al anului trecut, conform datelor grupului Liberty Global. Trebuie subliniat insa ca incepand din acest trimestru, grupul si-a schimbat pentru toate tarile modul de raportare incluzand si companiile foarte mici care aveau servicii similare sau aproape identice cu segmentul rezidential. Pentru Romania au fost luate astfel in calcul si 18.400 de clienti companii. Fara acest adaos, UPC Romania ar fi raportat pentru primele trei luni din acest an un numar total de clienti de 1,12 milioane clienti, in scadere cu 14.900 clienti fata de sfarsitul anului 2011.
Conform noii raportari a numarului de clienti, UPC Romania a inregistrat si in primul trimestru din 2012 o crestere usoara a bazei de RGU (unitati generatoare de venit), adaugand, fata de trimestrul anterior, 5.700 noi abonamente, ceea ce face ca baza totala de RGU sa fie, la 31 martie 2012, de 1.637.400 abonamente.
In primele trei luni din acest an, televiziunea digitala prin cablu a inregistrat o crestere de 20.200 de abonamente sau 6%, comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut, insumand in acest moment 376.000 abonati. UPC este compania cu cea mai mare grila de canale HD transmise prin cablu - 15 canale HD si singurul operator care ofera continut 3D prin intermediul canalului High TV.
Televiziunea prin satelit (DTH) a crescut cu 1.000 noi abonati in primul trimestru al acestui an, ajungand la aproape 284.000 clienti.
"In ceea ce priveste serviciul de televiziune analogica se observa o diminuare a bazei de clienti, fata de trimestrul anterior, aceasta fiind determinata de migrarea clientilor analog catre serviciul digital pe de o parte, dar si de presiunea economica as