Producătorul auto instalat în Bănie a demarat ieri producţia de serie a motorului EcoBoost de 1.0 litru în trei cilindri. Din cei 500 de noi muncitori care vor fi angajaţi în iunie la Ford, 100 vor lucra la Fabrica de motoare. Oficialii companiei spun că volumul producţiei va depinde de cererea de autoturisme de pe piaţă, dar sunt mari aşteptări la Ford Europa cu acest motor.
Ford a lansat ieri, într-un cadru festiv şi în prezenţa multor oficialităţi locale şi centrale, demararea producţiei de masă a motorului EcoBoost de 1.0 litru. Acest motor este cel mai mic din gama Ford, dar are şi cea mai mare economie de combustibil şi emisii mici de dioxid de carbon. „Producţia acestui motor este importantă nu doar pentru Craiova, ci pentru toate operaţiunile de producţie ale Ford“, a spus Ian Pearson, şeful Secţiei de producţie motoare din cadrul Ford România. Secţia de motoare a fost reechipată, fiind schimbată până şi podeaua, pentru a evita orice fel de trepidaţii. Ford susţine că a făcut investiţii de 180 de milioane de euro în echipamentele fabricii de motoare, unde totul este automatizat şi computerizat. În fabrica de motoare lucrează, în prezent, 400 de oameni.
Craiova, la concurenţă cu Germania
Motorul EcoBoost se mai produce şi în fabrica Ford din Germania, la Köln, unde lansarea producţiei a avut loc la sfârșitul anului trecut. Compania intenţionează ca motoarele produse în Bănie să aibă aceeaşi calitate cu cele fabricate în Germania. Ambele fabrici de motoare din Germania şi din România au aceeaşi capacitate de producţie, de 350.000 de unităţi. „Acest motor este identic cu cel ce se produce în Germania, pentru că se aşteaptă o cerere mare pentru acest motor în anii viitori“, a afirmat şeful Secţiei de producţie motoare. Dacă în urmă cu o lună, la lansarea Ford B-Max în România, preşedintele Ford, Jan Gijsen, avansase ideea că se vor