Primăria Craiova a cam dat-o în bară cu sensul giratoriu de la intersecţia bulevardelor Olteniei şi Tineretului din cartierul Craioviţa Nouă,
din zona Materna
Cele două artere de circulaţie sunt prinse într-un program de reabilitare din fonduri europene, iar atunci când a început lucrările, primăria a amenajat şi un sens giratoriu, conform proiectului, care să fluidizeze circulaţia. Numai că, aşa cum s-a întâmplat şi cu sensul giratoriu de la Consul, care a ieşit prea mare şi ștrangula circulaţia, atunci când a fost modernizată Rocada, povestea s-a repetat şi la Materna. Un cititor GdS ne-a sesizat acest aspect pe adresa reporter@gds.ro. O vizită la faţa locului a confirmat cele spuse de cititorul nostru. Constructorul angajat de primărie a amenajat un sens giratoriu uriaş, dar a lăsat circulaţiei doar trei-patru metri de stradă în jurul sensului, cam cât măsoară o bandă de mers. Astfel, două autobuze care intră în giratoriu nu au loc să treacă unul pe lângă altul, iar autoturismele trec la mustaţă pe lângă pietonii care traversează pe zebra din apropiere.
Reprezentanţii primăriei au declarat pentru GdS că dimensiunea actuală a giratoriului este cea mai bună şi că a fost adaptată pentru autobuze.
„Giraţia de la intersecţia bulevardului Oltenia cu bulevardul Tineretului (zona Materna) este tranzitată de autobuze care au raza de giraţie de 24 de metri pe axul autobuzului. Din acest motiv, dacă diametrul actual al sensului giratoriu de 20 m ar fi redus, autobuzele nu s-ar mai putea înscrie într-o giraţie normală. Sensul giratoriu este prins pe componenta de reabilitare și modernizare a bulevardului Oltenia, componentă ce aparține proiectului «Reabilitarea infrastructurii rutiere din zona de Nord-Vest a Polului de Creștere Craiova, în vederea fluidizării traficului în Zona Metropolitană Craiova, POR, Axa 1»“, se arată într-un răspuns trimis Gd