În partea sa europeană, Istanbul te atrage cu unele din cele mai luxoase malluri din Europa, care vor găzdui în iunie unul din cele mai mari festivaluri de shopping de pe continent.
Cu 17 milioane de locuitori, chiar dacă nu toţi trecuţi în statistici, Istanbul este unul din cele mai mari oraşe din lume. Este vizitat de circa opt milioane de turişti în fiecare an, de şase – şapte ori mai mult decât România.
Prea puţin, spun însă turcii, care în ultimii ani au lansat campanii de atragere a turiştilor altfel decât cele bazate pe tradiţie.
Repere moderne
La prima vedere, oraşul este halucinant. Cu o suprafaţă de circa nouă - zece ori mai mare decât a Bucureştiului, este împânzit de şosele suspendate care fac posibil traficul în condiţii normale.
În partea sa europeană reperezi uşor blocurile turn care, de cele mai multe ori, ascund mall-uri. Cu totul, sunt 100 de shopping centere răspândite în întreaga metropolă.
Dintre acestea, 40 vor participa la Istanbul Shopping Fest, în perioada 9 – 29 iunie, când proprietarii de magazine speră să depăşească recordul de vânzări de anul trecut, deşi intervalul este de două ori mai mic.
Anul trecut, evenimentul s-a întins pe 40 de zile. Acesta este modul în care vrea Istanbulul să se prezinte mai nou turiştilor: drept destinaţie modernă, de shopping şi distracţie.
Dintre malluri, poţi vizita Sapphire Building, care este de altfel şi cea mai mare clădire a ţării: 236 de metri. La ultimul etaj ai posibilitatea unei experienţe 4D, care implică un tur virtual în Sfânta Sofia, Moscheea Albastră, deasupra Bosforului şi un tur panoramic al Istanbulului.
Alternativa shoppingului la înălţime sunt parcurile cu branduri de lux, cum ar fi Istinye Park Tour. Unul lângă altul, ca într-un mic cartier, regăseşti aici magazine de branduri celebre, un mall şi, ca în fiecare shopping center, un restaura