Înapoi în timp - menestreli, cavaleri și domnițe în căutarea poveștilor de altă- dată. Care este filosofia unui business pornind de la ideea de „medieval“ în secolul al XXI-lea?
A fost odată ca niciodată perioada Evului Mediu, care a inspirat și câțiva antreprenori români: s-au uitat în piață, au văzut ce lipsește și au dezvoltat o nișă – tabere medievale, concerte de muzică veche sau restaurante cu specific medieval. Ce ar putea aduce mai mult profit?
„În România, dezvoltarea segmentului medieval se echilibrează în timp, aș zice cel puțin în trei ani, și în privința costurilor. Iar la un moment dat se poate vorbi și de profit. Investiția de început este, în general, mare. Vorbim despre materiale specifice: arme special realizate pentru antrenamentul copiilor – arcuri, săgeți, spade, materiale pentru decor, dacă luăm în calcul taberele“, punctează Laurențiu Constantin, unul dintre proprietarii Medieval Praxis.
Compania lui a funcționat inițial ca o agenție de relații publice (înființată în 2005), specializată în organizarea de evenimente culturale medievale. Treptat, Constantin a diversificat oferta și a început să organizeze și „tabere medievale pentru copii“. Se întâmpla prin 2009. Așa a ajuns să ruleze afaceri de 400.000 lei. „Cred că anul acesta vom avea o creștere de 40% și datorită unor proiecte noi“, spune el. Bineînțeles, mizează foarte mult pe tabere, mai ales că „suntem în sezon“. Pentru anul acesta a pregătit șase serii a câte o săptămână, între 24 iunie și 11 august, la Moeciu de Sus. Prețul este de 1.400 lei, în care sunt incluse transportul, cazarea, masa, costumele, activitățile și materialele didactice. Mai concret, copiii participă la ateliere de tir cu arcul, de spadă medievală, pictură și heraldică medievală sau improvizație de teatru medieval.
Concerte și festivaluri
„Maturitatea businessului“ de care vorbeș