Britanicul Mike Flewitt, care preluase funcția de șef al diviziei de producție la 1 ianuarie 2012, va fi înlocuit pe 1 iunie cu Jeff Wood, un american de 52 de ani care a gestionat până acum uzinele din America de Nord.
Flewitt va părăsi poziția deținută pentru a „urma alt drum în cariera sa”, menționează Ford într-un comunicat. Conform ANE, englezul a plecat deja din biroul său ocupat în cartierul general al Ford Europe din Koln. Această decizie vine pe fondul agravării situației financiare a diviziei europene care, în primul trimestru al anului, a raportat pierderi de 149 milioane USD.
Ford încearcă să își echilibreze bilanțul financiar prin reducerea producției la mai multe uzine de pe Bătrânul Continent. Cu doar câteva zile în urmă, directorul diviziei europene a grupului auto american Ford a declarat, conform Bloomberg, că mărimea capacităţilor de producţie din Europa va fi determinată de cât de mult vor rămâne îngenuncheate pieţele, iar vânzările vor rămâne la un nivel scăzut. Stephen Odell a subliniat că, deşi Ford are nevoie de capacităţi disponibile pentru a putea profita de orice revenire, constructorul american are experienţa ajustării producţiei până la un nivel adecvat şi ar putea evalua viitorul unor uzine, dacă va fi necesar.
În 2011 vânzările totale de autovehicule în 30 de state din Europa s-au cifrat la 13,6 milioane unităţi, mai puţin decât cifra de 19 milioane unităţi înregistrată în 2007 (înaintea crizei) şi sub cifra de 17 milioane de unităţi pe care Stephen Odell o consideră a fi una normală. Stephen Odell a amenționat că situaţia nu va reveni la normalitate în următorii patru-cinci ani, însă Ford se bazează pe noi modele pentru a stimula vânzările.
„Este sarcina mea este să fim profitabili indiferent la cel nivel este piaţa”, a declarat Stephen Odell într-un interviu acordat Bloomberg. „Am redus numărul angajaţilor t