SUV-ul compact ASX este, în prezent, cel mai bine vândut model Mitsubishi în Europa și în România. Pentru a menține deschis apetitul cumpărătorilor, compania a pus pe piață o ediție specială, care pare pregătită mai degrabă pentru o seară la club decât pentru un drum în pustietate.
Japonezii de la Mitsubishi nu au făcut niciodată un secret din faptul că ASX a fost gândit ca un vehicul pentru „jungla urbană“ și mai puțin ca un tot-teren autentic. De altfel, puține modele din subsegmentul SUV-urilor medii mai au pretenția de a se descurca pe teren accidentat.
Aproape toate țintesc clienții care își doresc un vehicul cu alură puternică și cu gardă la sol înaltă – care să dea senzația de siguranță -, dar nu se aventurează în afara șoselelor decât extrem de rar. Iar acest tip de cumpărători este tot mai des întâlnit în showroomurile din Europa. Cel puțin asta arată cifrele aferente anului 2011. Dintre cele trei subsegmente ale clasei SUV europene, cel al mașinilor medii este cel mai mare (613.494 unități), în timp ce vehiculele de acest fel, dar cu dimensiuni mai mici, au fost achiziționate de numai 229.726 de clienți, iar cele mari, de către 41.414 de cumpărători.
Zorzoane
Pe lângă tendința de a închide vehiculele de teren în cuștile marilor aglomerări urbane, constructorii auto se văd nevoiți, pentru a vinde, să le doteze cu o mulțime de echipamente mai mult sau mai puțin necesare. La fel se întâmplă și în cazul „Diamond Edition“ de la Mitsubishi. Dacă vehiculele din segmentul premium au lumini de zi cu LED și o mulțime de subansambluri cromate cu mare priză la public, de ce nu ar avea și un SUV compact? Aceasta pare să fi fost logica prin care ASX are acum în dotare acoperiș panoramic din sticlă laminată, prevăzut cu lumină ambientală (LED), iluminare interioară tot cu LED, eleron, finisaj argintiu pentru bord, scaune cu masaj, evacuare