Din 2002, de când tramvaiul 41 a fost modernizat și transformat în metrou ușor, nenorocirile s-au ținut lanț în București. Chiar în ziua inaugurării, o garnitură a lovit un copil de zece ani care a murit după două săptamâni de suferințe.
După primul accident au mai urmat alte patru decese și cel mai grav dezastru rutier din istoria Capitalei, care s-a petrecut pe 10 mai 2012 și s-a soldat cu aproape 100 de răniți, dintre care cinci s-au aflat în stare foarte gravă.
Traseul tramvaiului 41 a fost construit în perioada comunistă pentru a lega cartierele Ghencea, Drumul Taberei, Militari și Crângași de nordul Capitalei. Linia pe care circulă garniture este lungă de aproape 11 kilometri și a fost modernizată în 2002, transformând tramvaiul în metrou ușor.
Problemele au început chiar înainte ca metroul ușor din linia 41 să fie dat în folosință. Încă de la probe, actualul președinte, pe atunci primar, a așteptat trei ore într-o stație pentru a testa „cel mai mare proiect de investiții al Capitalei” după 1989. Traian Băsescu, însoțit de jurnaliști, a așteptat tramvaiul timp de trei ore la capătul Bulevardului Ghencea, din cauza unor probleme la instalația electrică.
În aceeași zi, tot din cauza problemelor cu tensiunea electrică la linia de metrou uşor, un cablu de pe marginea străzii a luat foc, fapt care a determinat oprirea temporară a iluminatului public în zonă.
Trei victime în primul an
În ziua inaugurării a avut loc şi primul accident. Un tramvai a lovit un copil pe Podul Grant. Cel mic traversa podul împreună cu bunica lui, care îl ţinea de mână, când metroul ușor l-a lovit pe copil din lateral. Puştiul de zece ani a fost dus de urgenţă la spital şi a fost operat, însă după două săptămâni de suferinţe a murit.
În 17 iunie 2003, tramvaiul terorii a face a doua victimă. Un tânăr este accidentat mortal de o garnitură în apropiere