Atrium European Real Estate a încasat cu 3,8% mai mulţi bani de cât în trimestrul I din 2011
Gradul de ocupare al centrului a crescut la peste 99%
Atrium European Real Estate a obţinut în primul trimestru venituri nete de 1,7 milioane euro din închirierea parcului de retail Militari Shopping Centre din Bucureşti, în creştere cu 3,8% faţă de valoarea din perioada similară a anului trecut, de 1,6 milioane euro. Veniturile brute au scăzut cu 9,2%, de la 1,84 milioane de euro la 1,69 milioane de euro, potrivit raportului financiar al investitorului austriac.
Valoarea de piaţă a Militari Shopping Center s-a redus uşor faţă de intervalul similar din 2011, la 71,16 milioane de euro.
Gradul de ocupare se situa la 98%, faţă de 99,1% la finele anului trecut, în timp ce randamentul parcului de retail este de 9,5%. Atrium deţine în România şi două terenuri pentru parcuri de retail, în judeţele Arad şi Constanţa.
Chiriile la nivel de grup au crescut cu peste 17%
La nivel de grup, veniturile nete din chirii au crescut cu 17,4%, de la 38,5 milioane de euro la 45,3 milioane de euro. Grupul deţine 155 de proprietăţi finalizate în Europa, cu o valoare de piaţă de peste 2 miliarde de euro. România reprezintă 3,4% din totalul portofoliului.
Atrium European Real Estate a achiziţionat în 2004 prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiană Liebrecht&wooD. Pentru extindere, finalizată în martie 2009, compania a anunţat că a alocat 67 de milioane de euro. Parcul are o suprafaţă de 52.957 metri pătraţi.
Acţionarul majoritar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit Globe, care a preluat în 2008 compania, la acea dată Meinl Land, şi a redenumit-o. Grupul operează în mai multe state din regiune, respectiv în România, Cehia, Ungaria, Lituania, Polonia, Rusia, Slovacia, Turcia,