Aproape 10.000 de oameni au venit la complexul Romexpo din Capitală, în speranţa de a obţine unul dintre cele peste 1.000 de posturi scoase la concurs de companiile prezente la cel mai mare târg de joburi organizat până acum.
La standul Blue Air, o tânără îmbrăcată elegant se interesează dacă poate aplica pentru un post de stewardesă. „Aveţi experienţă ca însoţitoare de bord?”, o întreabă specialista în recrutare. Descumpănită, tânăra îi mărturiseşte că nu ştia că e nevoie de experienţă, dar că şi-ar dori o carieră în aviaţie. Reprezentantele companiei nu o pot ajuta. Nu se încadrează în profilul cerut, iar pe biroul lor se află deja 100-120 de CV-uri strânse într-un teanc, CV-uri ale unor oameni cu experienţă, CV-uri ce vor trebui la rândul lor triate.
„Căutăm oameni specializaţi: tehnicieni, ingineri, mecanici, copiloţi, însoţitori de bord. Avem însă şi joburi de front desk, secretariat”, ne spun reprezentanţii Blue Air.
Spre deosebire de alte târguri de joburi unde se căutau cu precădere specialişti IT, la târgul care se întinde pe cei 10.000 de metri pătraţi ai pavilionului de la Romexpo au venit companii din numeroase domenii. Printre el, petroliştii de la MOL, compania privată de servicii medicale MedLife, producătorul francez de anveloare Michelin, producătorul de băuturi răcoritoare Coca-Cola sau grupul francez Renault.
Taxa de intrare i-a nemulţumit pe participanţi: Nu au anunţat, a trebuit să mă întorc acasă după bani
Intrarea la evenimentul care se va încheia sâmbătă la ora 18 costă 10 lei, aspect care i-a deranjat pe unii participanţi deoarece organizatorii nu au precizat acest lucru. „Nu au anunţat că e cu intrare şi eu m-am întors acasă să iau bani că nu aveam la mine”, ne spune un tânăr care a venit să-şi caute un job în vânzări, cu toate că în secret visează să testeze jocuri video.
„În primul rând, intrarea a