În România, mai puţin de o treime dintre companiile din categoria IMM-urilor utilizează tichetele de masă şi cadou, ceea ce arată că potenţialul de dezvoltare al acestei pieţe este semnificativ. Societăţile care au sub zece salariaţi sunt cel mai puţin familiarizate cu sistemul tichetelor de masă, ele suferind de altfel cel mai mult în ultimii ani ca urmare a situaţiei economice.
Ponderea lor în utilizarea acestui sistem de motivare este de doar 24%. Per ansamblu, 47% din totalul salariaţilor din România beneficiază de tichete, ceea ce, numeric vorbind, înseamnă sub două milioane de persoane. Pe baza acestor date, având în vedere totalul de 4,2 milioane de angajaţi existenţi în România, din care aproximativ 1,5 milioane nu au dreptul la tichete (fiind bugetari) şi 1,9 milioane au deja astfel de bonuri, o analiză a Golden Mind & Spirit demonstrează că există un potenţial de creştere echivalent cu 800.000 de salariaţi. Mergând mai departe, dacă fiecare din aceşti salariaţi ar primi, în medie, 21 de tichete de masă lunar, potenţialul de creştere al pieţei tichetelor ajunge la cel puţin 16,8 milioane de tichete emise lunar.
Iar la valoarea nominală de 9 lei a unui tichet, analiștii Golden Mind&Spirit estimează că „golul“ din această piaţă se cifrează la peste 151 milioane de lei, în pofida multiplelor beneficii consistente pe care sistemul tichetelor le aduce atât pentru salariat şi angajator, cât şi pentru economia naţională. Din păcate, principalul motiv pentru care companiile nu acordă tichete îl reprezintă situaţia financiară dificilă cu care acestea se confruntă (51% renunţă din această cauză). Cu toate acestea, 20% din companii nu sunt de fapt familiarizate cu serviciul tichetelor.
Potrivit aceleiași surse, există, de asemenea, o disproporţie între companiile mari şi medii pe de o parte, care sunt principalii utilizatori ai sistemului de tiche