Cel puţin 800.000 de angajaţi români nu primesc tichete de masă, deşi ar avea dreptul, pentru că firmele la care lucrează nu-şi permit intrarea în acest sistem sau nu cunosc piaţa. Un studiu al companiei de consultanţă Golden Mind&Spirit arată că potenţialul de creştere al acestei pieţe depăşeşte, astfel, cifra de 150 de milioane de lei.
În România, mai puţin de o treime din companiile din categoria IMM-urilor utilizează tichetele de masă şi cadou, ceea ce arată că potenţialul de dezvoltare al acestei pieţe este semnificativ.
Societăţile cu mai puţin de 10 salariaţi sunt cel mai puţin familiarizate cu sistemul tichetelor de masă, ele suferind de altfel cel mai mult în ultimii ani ca urmare a situaţiei economice. Ponderea lor în utilizarea acestui sistem de motivare este de doar 24%
Per ansamblu, 47% din totalul salariaţilor din România beneficiază de tichete, ceea ce, numeric vorbind, înseamnă sub două milioane de persoane.
De ce nu se umple „golul“ pieţei
Pe baza acestor date, având în vedere totalul de 4,2 milioane de angajaţi existenţi în România, din care aproximativ 1,5 milioane nu au dreptul la tichete (fiind bugetari) şi 1,9 milioane au deja astfel de bonuri, experţii Golden Mind&Spirit au ajuns la concluzia că există un potenţial de creştere echivalent cu 800.000 de salariaţi.
Mergând mai departe, dacă fiecare din aceşti salariaţi ar primi, în medie, 21 de tichete de masă lunar, potenţialul de creştere al pieţei tichetelor ajunge la cel puţin 16,8 milioane de tichete emise lunar. Iar la valoarea nominală de 9 lei a unui tichet, experţii Golden Mind&Spirit esitemază că „golul“ din această piaţă se cifrează la peste 151 milioane de lei, în pofida multiplelor beneficii consistente pe care sistemul tichetelor le aduce atât pentru salariat şi angajator, cât şi pentru economia naţională.
Din păcate, principalul motiv p