O problemă frecventă în dezvoltarea armonioasă a copiilor este lipsa de mişcare. Programul încărcat, oboseala sau, pur şi simplu, lipsa de interes, pot duce la această situaţie. Laurenţiu Pop, profesor de educaţie fizică la Gimnaziul “Nicolae Bălcescu” din Târgu-Mureş, ne-a oferit lămuriri foarte interesante în acest sens. Reporter: Cât de importantă este mişcarea în dezvoltarea armonioasă a elevilor?
Laurenţiu Pop: Sunt mari diferenţe între activităţile copiilor din zilele noastre cu cele pe care le aveam noi. Pe vremuri, mergeam în curtea şcolii şi jucam fotbal, tenis sau baschet. Acum, curtea şcolii nu mai este deschisă şi există foarte puţine spaţii de joacă în cartiere. În condiţiile date, orele de educaţie fizică sunt foarte importante şi cei care privesc puţin în urmă constată acelaşi lucru. Dezvoltarea unui copil care face mişcare este foarte diferită de cea a unuia care nu preferă acest lucru. De mult.e ori auzim expresia: “uite, acel copil este sportiv, se vede pe el!”. Este un lucru vizibil în atitudine şi ţinută. Prin educaţie fizică nu se dezvoltă doar partea musculară ci şi aparatul circulator, respirator, se elimină toxine. Cei din străinătate au câte patru sau cinci ore de educaţie fizică pe săptămână. Rep.: Totuşi, există multe activităţi extraşcolare care încurajează mişcarea…
L.P.: Da, cel puţin la noi în şcoală, există o varietate de astfel de activităţi. Este vorba de fotbal, baschet, tennis de masă, tennis cu piciorul, ciclism, iar copiii, odată atraşi către aceste activităţi, sunt foarte receptivi. În primă fază, pot să fie reticenţi, dar în momentul în care au în faţă o competiţie sau o activitate, devin foarte receptivi. Rep.: Există şi elevi cărora nu le place mişcarea. Cum ar trebui încurajaţi aceştia?
L.P.: La orele mele de educaţie fizică nu este importantă nota, ci cât anume progresează acel elev, interesul şi atitudine