Grupul german care include mărcile Mercedes-Benz și smart a invadat Berlinul, începând de luna trecută, cu mașini disponibile prin programul de închiriere Car2go. BMW, care pusese deja de ceva timp bazele unui sistem similar de car-sharing - „DriveNow” - se vede acum depășit numeric.
Atât Daimler, care pune la dispoziția șoferilor interesați mașini smart, cât și BMW, cu flota sa de Mini, încearcă să obțină o poziție fruntașă în capitala Germaniei. Miza pare a fi în acest moment mai mult imaginea decât câștigurile însă, pe termen lung, învingătorul ăși va putea lua partea leului dintr-o afacere care, la nivel european, va crește, conform Frost&Sullivan, de la 700.000 de clienți la circa 15 milioane în 2020. Pe lângă această țintă, Daimler încearcă să își asigure simpatia șoferilor eurpeni în încercarea de a detrona BMW de pe poziția de lider al segmentului premium.
„Sistemul car-sharing este un fel de test-drive plătit. Deschide ușa mașinilor unor șoferi care până atunci poate nici nu se gândeau să cumpere o mașină. Și ajută imaginea”, a declarat pentru ANE, Stefan Bratzel, director al „Center of Automotive Management” de la Universitatea Științelor Aplicate din Bergisch Gladbach. Atât programul Car2go cât și DriveNow sunt copii la o altă scară ale deja cunoscutului sistem de închiriere cu ora al bicicletelor din Paris, Velib. Numai că, în loc să plătească 1,2 sau 3 euro pentru fiecare jumătate de oră, clienții care închiriază mașini cu ora trebuie să plătească 29 de cenți pentru fiecare minut petrecut la volanul unui Mini sau al unui smart.
În viziunea celor de la Frost&Sullivan, toți producătorii auto care încearcă astfel de sisteme au o șansă enormă de a își construi o piață puternică în special în țările unde vânzările de mașini merg prost pentru că majoritatea cetățenilor au deja una sau mai multe mașini iar ambuteiajele îi fac pe posesori