Ca urmare a accidentului din Pasajul Lujerului, Asociaţia Industriei Feroviare (AIF) solicită printr-un comunicat RATB, dar şi celorlalţi operatori de tramvai din ţară, să introducă sisteme de dispecerat al traficului şi de protecţie automată a tramvaiului.
“Deşi transportul pe şină este caracterizat printr-un număr redus al incidentelor şi printr-un grad mare de siguranţă, accidentul înregistrat de RATB în Pasajul Lujerului constituie o provocare pentru creşterea gradului de siguranţă şi crearea premiselor pentru construirea şi dezvoltarea unor reţele de tramvai rapid, modern şi de mare capacitate”, se spune în comunicat.
Asociaţia Industriei Feroviare (AIF) doreşte ca experienţa pozitivă a sistemului feroviar în ceea ce priveşte gestionarea problemelor de siguranţă în trafic să fie introdusă şi la nivelul sistemului de tramvai. Aceasta în condiţiile în care proiectele de modernizare a reţelelor de tramvai din Bucureşti şi din celelalte oraşe ale ţării s-au concentrat pe lucrările civile, cu impact pozitiv în creșterea vitezelor de circulație, dar fără a pune accent și pe sistemele de automatizare și siguranță.
“Evenimentul de la Bucureşti ne arată faptul că în condiţiile unui sistem de metrou uşor sau tramvai rapid, vechile proceduri de gestionare a traficului sunt depăşite, iar experienţa reţelelor similar din ţările din vest trebuie importată şi în cazurile din România. Lipsa unui sistem de gestionare a siguranţei traficului a împiedicat până în acest moment RATB să identifice problemele şi respectiv soluţiile de rezolvare a acestora”, se mai arată în text.
Luând modelul sistemului feroviar, AIF solicită în primul rând RATB, dar şi celorlalţi operatori de tramvai din ţară, să evalueze şi să identifice soluţiile pentru introducerea unor sisteme de dispecerat al traficului, sisteme de protecţie automată a tramvaiului şi adopt