Consiliul Local Braşov a aprobat, în ultima şedinţă, ca Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov să devină operator regional pentru serviciile de transport public integrat în Zona Metropolitană Braşov. Inițiativă lăudabilă și care ar fi fost de bun augur încă de acum câțiva ani.
„Transformare RAT în operator regional a pornit de la premisa că din cele 16 localităţi din arealul metropolitan, doar două – respectiv municipiile Braşov şi Săcele – dispun de sistem propriu de transport în comun. Potrivit unui raport de specialitate, există multe disfuncţionalităţi în ceea ce priveşte transportul în comun din Zona Metropolitană, care generează numeroase plângeri din partea locuitorilor. (…) De altfel, Consiliul Local a aprobat deja un proiect-pilot de extindere în municipiul Săcele a transportului public efectuat de RAT, la solicitarea cetăţenilor şi a Primăriei de acolo”, a declarat primarul municipiului Braşov, George Scripcaru.
Din păcate, inițiativa cu acest proiect-pilot nu mai este de înțeles. Societatea de transport de la Săcele a devenit profitabilă după ce fostul director (întâmplător sau nu, PDL-ist ca primarul Radu Nistor) a fost înlocuit după ce activitatea economică se ducea de râpă și au fost decoperite bilete false puse în vânzare chiar de cel care trebuia să conducă această activitate. Chestiune dezvăluită de Gavril Matei și Cristian Panait (liderii PNL, respectiv PSD Săcele) la o emisiunea „Brașovul Tău“ de la MIX TV. Unde se duceau banii, vor afla procurorii, existând sesizări pe această temă la Poliție…
Dacă tot se dorește transport în Zona Metropolitană, consider că este cel puțin ciudată extinderea activității RAT tocmai acolo unde acest serviciu există și funcționează, acum, pe profit. Dacă tot se gândește la binele comunităților locale dl. primar George Scripcaru, de ce nu se face o linie Brașov, Sânpetru, Bod și retur. Sau chiar