Cinci oameni, printre care şi un copil, au murit loviți de tramvaiul groazei în ultimii zece ani.
Din 2002, de când tramvaiul 41 a fost modernizat și transformat în metrou ușor, nenorocirile s-au ținut lanț în București. Chiar în ziua inaugurării, o garnitură a lovit un copil de zece ani care a murit după două săptamâni de suferințe.
După primul accident au mai urmat alte patru decese, dar şi cel mai grav dezastru rutier din istoria Capitalei. Evenimentul s-a petrecut pe 10 mai 2012, în Pasajul Lujerului, și s-a soldat cu peste 90 de răniți, dintre care cinci s-au aflat în stare foarte gravă.
Problemele au început chiar înainte ca metroul ușor din linia 41 să fie dat în folosință. Încă de la probe, primarul de atunci al Bucureştiului, Traian Băsescu, a așteptat trei ore într-o stație pentru a testa „cel mai mare proiect de investiții al Capitalei” după 1989. Traian Băsescu a așteptat, la capătul Bulevardului Ghencea, tramvaiul care a întârziat din cauza unor probleme la instalația electrică.
În aceeași zi, tot din cauza problemelor cu tensiunea electrică la linia de metrou uşor, un cablu de pe marginea străzii a luat foc, fapt care a determinat oprirea temporară a iluminatului public în zonă.
Trei victime în primul an
În ziua inaugurării a avut loc şi primul accident. Un tramvai 41 a lovit un copil pe Podul Grant. Cel mic traversa podul împreună cu bunica lui, care îl ţinea de mână, când metroul ușor l-a lovit din lateral. Puştiul de zece ani a fost dus de urgenţă la spital şi a fost operat, însă după două săptămâni de suferinţe a murit.
Pe 17 iunie 2003, tramvaiul terorii a făcut a doua victimă. Un tânăr a fost accidentat mortal de o garnitură în apropiere de strada Turda din sectorul 1. Băiatul a vrut să traverseze, dar a văzut tramvaiul venind şi s-a răzgândit. El s-a oprit însă înaint