Zilele Europene ale Operei au fost sărbătorite sâmbătă la Bucureşti printr-un eveniment pe cât de frumos, pe atât de nonconformist. Pentru a face din operă şi dans în special, şi din cultură, în general, un fenomen prietenos şi cât se poate de puţin scorţos, un grup de artişti a coborât în stradă. Ei au fost conduşi în „luptă" de un autentic general al artelor spectacolului, unicul şi irepetabilul coregraf, balerin, poet şi eseist Gigi Căciuleanu.
El a răspuns invitaţiei făcute de către Asociaţia Prietenii Operei condusă de Gilda Lazăr. Dacă anul trecut, soliştii Operei Naţionale din Bucureşti sărbătoriseră acelaşi eveniment la „Caru cu bere", deghizaţi în chelneri sau simpli consumatori, care la un semn au început brusc să cânte arii, de data aceasta, de la mesele unei terase de pe Lipscani s-au ridicat dansatorii (de fapt dans-actorii, cum le spune maestrul lor vrăjitor) ce fac parte din trupa intitulată „Gigi Căciuleanu Romania Dance Company", care, ocupând strada, au început să interpreteze în avanpremieră absolută un fragment din viitorul lor spectacol „D'ale noastre", montat de Gici Căciuleanu la Teatrul Naţional din Bucureşti pornind de la textele lui Caragiale.
Cucerit de dansul jucăuş al dans-actorilor, dar şi atras ca de un magnet de spiritul lui Caragiale, „boborul" s-a adunat puhoi, lăsându-şi nesupravegheate micul şi berea de pe masă, ca pe vremuri la „comediile" de la „Union". Spectatorii ad-hoc, români sau străini veniţi să viziteze Centrul Istoric, locul cel mai cool din Bucureşti, şi-au scos la repezeală telefoanele mobile sau aparatele foto hotărâţi să imortalizeze momentul. Secvenţa era cu atât mai interesantă cu cât teatrul coregrafic creat de Gigi Căciuleanu se desfăşura pe o muzică pe cât de ciudat mixată, pe atât de „a noastră", cum zice titlul spectacolului: o muzichie populară, de extracţie lăutărească, veselă nevoie mare, m