Piata de anvelope noi de inlocuire a scazut in primele trei luni ale anului, cu 10-20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, producatorii livrand mai putine unitati catre distribuitorii prudenti in a mai detine stocuri mari, a declarat pentru Wall-Street.ro directorul de marketing al Michelin Romania, Alina Ghica.
Wall-Street.ro: La ce valoare a ajuns piata de anvelope anul trecut?
Alina Ghica: Piata de anvelope de inlocuire din Romania anul trecut a ajuns la 3,7 milioane unitati, in crestere cu aproape 30% fata de 2010, cresterea preponderenta fiind pentru anvelopele de iarna. Introducerea obligativitatii anvelopelor de iarna cu 1 noiembrie 2011 a creat o crestere a pietei.
Wall-Street.ro: Cum a evoluat piata de anvelope in primul trimestru?
Alina Ghica: Distributia producatorilor de anvelope catre distribuitori a scazut cu 10-20% fata de anul trecut.
Wall-Street.ro: Care ar fi factorii care au dus la o scadere a pietei in primele trei luni?
Alina Ghica: Factorii sunt legati de contextul de anul trecut, cresterea foarte mare a anvelopelor de iarna si o oarecare prudenta de a mai stoca anvelope.
Wall-Street.ro: Au folosit romanii mai mult timp anvelopele in aceasta perioada economica dificila?
Alina Ghica: In general, romanii isi schimba anvelopele la trei ani, la fel precum in Europa. Structural vorbind, piata romaneasca este o piata in dezvoltare, vedem o crestere a segmentului premium. In general, segmentul premium creste, segmentul buget scade.
Anul trecut, anvelopele premium au avut circa 27% din piata, cele de buget 61%, iar segmentul mediu 12%.
Wall-Street.ro: Cum credeti ca va fi anul acesta?
Alina Ghica: Este greu de anticipat. Vom vedea cum va evolua in continuare piata de anvelope de vara si mai ales piata de anvelope de iarna.
Wall-Street.ro: Michelin are in plan si al