Metrorex a realizat, in mare parte, planurile pentru noua magistrala de metrou M6, care va lega Bucurestiul de Aeroportul International "Henri Coanda" . Linia va avea 12 statii ce vor fi denumite dupa marile orase ale lumii.
Linia de metrou va pleca din statia 1 Mai (Magistrala 4) si va avea o lungime de 14 km si 12 statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokio (Baneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord si Aeroportul Otopeni.
Fata de planurile initiale, traseul metroului a fost modificat, adaungandu-se si doua noi statii, pentru a acoperi zonele rezidentiale si parcul comercial Baneasa.
"Au fost stabilite traseul exact si numarul punctelor de oprire. Aceasta este ultima forma elaborata de catre cei care fac consultanta si cu acordul JICA (Agentia Japoneza de Cooperare Internationala – n.r.)", a declarat Gheorghe Udriste, directorul Metrorex.
"S-a eficientizat proiectul, adica s-a facut o analiza mai concreta si, de acord cu consultantul, am batut in cuie cele 12 statii. Ele ating zonele importante locuite sau comerciale si traseul DN1 mai departe, pana la Otopeni", a mai spus Udriste.
Potrivit planurilor autoritatilor, magistrala M6 va beneficia de trenuri noi, iar designul statiilor va fi unul ultramodern, futurist. Garniturile de metrou vor fi dotate cu display-uri care vor arata programul curselor aeriene si informatii despre Bucuresti atat in romana cat si in alte limbi de circulatie internationala.
Pasagerii vor putea ajunge, de exemplu, la Piata Presei la Otopeni in aproximativ 15 minute, trenurile urmand sa circule la intervale de 5 minute.
Pentru a-i determina pe calatori sa foloseasca metroul, autoritatile se gandesc la un parteneriat cu firmele aeriene pentru ca pretul biletului de