Ali Ergun Ergen a revenit in acest an la sefia grupului turc Anchor, cunoscut in special pentru centrele comerciale Bucuresti Mall si Plaza Romania. Prioritatea lui este sa readuca cele doua proiecte de retail in topul celor mai bune malluri, un lucru nu tocmai usor in contexul in care competitia din Capitala este tot mai stransa.
Cu 13 ani de experienta pe piata centrelor comerciale, care coincid cu intreaga istorie a mallurilor din Romania, Ali Ergun Ergen este considerat de jucatorii din real estate ca fiind un adevarat profesor de retail. “Este probabil cel mai bun profesor pentru oricine vrea sa invete cum se construieste si se administreaza un mall. Daca vrei sa inveti retail, atunci stai in preajma lui”, il descrie un consultant imobiliar cu peste 10 ani de experienta. Lupta cu competitia Numele lui Ali Ergun Ergen se leaga de trei malluri: Bucuresti Mall - primul mall de pe piata locala, Plaza Romania - la vremea respectiva, cel mai mare centru comercial din Balcani, si Baneasa Shopping City - cel mai performant mall dupa cifrele de afaceri din 2009 (n.r.: clasamentul s-a schimbat in 2010). Ergen a revenit la inceputul acestui an in functia de CEO al grupului Anchor, proprietarul Bucuresti Mall si Plaza Romania, dupa aproape sapte ani petrecuti la sefia proiectului din Baneasa.
“Raportul cu concurenta este unul cinstit si transparent, dar atent si neinduplecat. Ceea ce voi incerca sa fac este sa imi creez avantaje valorice in acest market share – prin factorii diferentiatori si prin echipa. Sunt aici, am o echipa puternica si vom lupta impreuna”, isi descrie Ergen, pe scurt, misiunea.
Rolul sau nu este unul usor, trebuie sa readuca cele doua malluri in topul celor mai bune proiecte de retail, pe o piata unde competitia este foarte stransa. In prezent, rata de neocupare in Bucuresti Mall este de circa 15%, iar in Plaza Romania ajunge la aproxi