Leica Camera AG, compania producatoare de camere foto, in parteneriat cu una dintre cele mai renumite case de moda de lux, Hermes, au creat aparatul foto M9-P. Editia este una limitata, iar pretul unei camera va ajunge pana la 50.000 de dolari.
Colaborarea celor doua companii a inceput in 2003, odata cu lansarea aparatului Leica MP "Editia Hermes", primul din aceasta serie. In 2009 a aparut Leica MP7, iar datorita succesului pe care l-au avut cele doua modele, conducera companiei Leica Camera a hotarat sa continue colaborarea cu designerii casei de moda Parisiene.
M9-P va fi lansat in doua modele, cu unul sau cu trei obiective, care vin cu diverse noutati in ceea ce priveste detaliile, cu o armonizare perfecta a acestora cu aparatul si accesoriile lui.
Incepand cu luna iunie a acestui an vor fi puse spre vanzare 300 de aparate din prima parte a editiei M9-P Hermes. Setul va include un Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 ASPH argintiu, se arata in comunicatul citat de DPreview.
O luna mai tarziu, in iulie, va aparea pe piata cel de al doilea model, intr-o editie si mai redusa, de 100 de aparate. Pretul unuia va fi de 50.000 de dolari. Leica M9-P "Editia Hermes - Seria Limitata Jean-Louis Dumas", dedicata fostului presedinte al Casei Hermes, care a murit in 2010. Setul va contine trei obiective un Leica Summicron-M 28 mm f/ 2 ASPH., un Leica Noctilux-M 50 mm f/0.95 ASPH. si un Leica APO-Summicron-M 90 mm f/ 2 ASPH, toate trei cu finisaje argintii.
Fiecare aparat din aceasta colectie unica se vinde intr-o geanda Hermes realizata manual si care va fi disponibila exclusiv alaturi de Leica M9-P "Editia Hermes - Seria Jean-Louis Dumas". Aceasta geanta este prima geanta pentru camere foto pe care au creat-o vreodata cei de la Hermes. Ca un omagiu adus lui Jean-Louis Dumas setul va mai include si o carte cu 200 de fotografi