Vicepreşedintele Google visează ca motorul lui de căutare să ajungă să gândească într-o zi aşa cum o fac oamenii.
Amit Singhal este omul responsabil pentru rezultatele exacte pe care le oferă Google de fiecare dată. Vicepreşedintele companiei, supranumit „guru al tehnologiei," supervizează de 12 ani căutările. El ne-a vorbit, în exclusivitate pentru România, despre viitorul căutărilor online şi despre filosofia companiei pe care o reprezintă.
„Adevărul": Cum s-au schimbat căutările pe internet în ultimii ani?
Amit Singhal: Acum 20 de ani era imposibil să găseşti ceva pe internet. Cea mai importantă schimbare a fost introducerea paradigmei „date-informaţie-cunoştinţe-înţelepciune". Datele răspândite pe internet sunt transformate în informaţii, utilizatorii le acumulează şi le transformă în cunoştinţe. Am numit acest lucru „knowledge graph" (graficul cunoştinţelor - n.r.) De curând, putem să răspundem la întrebări. Dacă vreţi să ştiţi înălţimea Vârfului Everest, nu vă trimitem spre alte site-uri, ci pur şi simplu scriem 8.848 de metri pe Google. În momentul de faţă, adăugăm inteligenţă motorului de căutare. Când va ajunge să înţeleagă lumea cum o fac oamenii, putem să spunem că Google gândeşte.
Aţi implementat de curând căutările semantice, care generează răspunsuri directe. Credeţi că acestea pot afecta traficul site-urilor?
Dacă cineva caută 2 + 2, ce ai face dacă ai fi în locul nostru? Nu putem să le zicem oamenilor „luaţi de aici nişte link-uri de unde puteţi afla cât fac 2 + 2". Treaba noastră este să oferim răspunsuri.
Nu credeţi că prin oferirea de răspunsuri directe pe Google, utilizatorii vor renunţa la sursele alternative de informare, iar motorul de căutare va ajunge să înlocuiască lucrările ştiinţifice şi cărţile?
După ce caută, oamenii explorează. Chiar dacă le dăm răspunsuri exacte,