UPC România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de telecom, şi-a mărit numărul de abonamente la telefonie, internet şi televiziune în primul trimestru din acest an, dar încasările au fost mai mici decât în aceeaşi perioadă a anului precedent.
Veniturile UPC România au scăzut cu 6,4% în primul trimestru, de la 35,7 mil. dolari anul trecut la 33,4 mil. dolari, în timp ce numărul de abonamente a crescut atât faţă de martie anul trecut, cât şi faţă de decembrie, potrivit datelor comunicate de grupul american Liberty Global, proprietarul operatorului.
Anul trecut, veniturile UPC România au coborât cu 2,7%, la 143,5 mil. dolari.
Pe segmentul de televiziune prin cablu, principalul business al UPC, baza de clienţi a continuat să scadă pe segmentul de cablu analogic, ajungând la 480.500 abonamente, o scădere de 20% faţă de anul precedent.
"În ceea ce priveşte serviciul de televiziune analogică se observă o diminuare a bazei de clienţi faţă de trimestrul anterior, aceasta fiind determinată de migrarea clienţilor analog către serviciul digital pe de o parte, dar şi de presiunea economică asupra clienţilor, cu precădere asupra celor cu venituri sub medie", au comentat evoluţia oficialii UPC România. Baza de clienţi a UPC este atacată atât de companii de cablu precum RCS&RDS sau NextGen (Romtelecom), cât şi de operatori mai mici, care acoperă doar anumite zone. Pe segmentul de cablu digital numărul de clienţi a crescut 23%, la 376.000.
Per ansamblu, businessul de cablu TV al UPC a scăzut cu 5% la finele primului trimestru, la 856.500 de abonamente, potrivit datelor LGI.
Serviciile de internet au înregistrat o creştere de 3,3%, sau 9.200 de abonaţi faţă de ultimul trimestru din 2011, ajungând la un total de 296.800 de abonaţi. UPC oferă momentan cele mai mari viteze de descărcare a datelor de pe internet disponibile