De departe, unul dintre cele mai aşteptate evenimente de anul acesta a fost venirea miliardarului britanic Richard Branson săptămâna trecută la Bucureşti pentru un speech pe tema leadership-ului, el fiind unul dintre cei mai apreciaţi şi cunoscuţi oameni de afaceri mai ales prin prisma ideilor sale inedite de afaceri. Fire excentrică, Branson, care a intrat în lumea afacerilor la vârsta de 16 ani, a reuşit să adune o avere de 4 miliarde de euro şi să controleze Virgin Group, un imperiu care reuneşte 300 de companii.
O sesiune de întrebări şi răspunsuri de 45 de minute şi o conferinţă de presă de 15 minute, multe aplauze şi cuvinte de laudă şi admiraţie la un preţ cuprins între 320 şi 550 de euro de persoană (plus TVA). Am văzut în sală mulţi CEO, directori de resurse umane, dar şi seniori manageri din departamentele de HR ale companiilor, şefi de firme de training sau de programe de MBA, precum şi oameni de marketing sau PR care au venit să-l vadă pe omul care a făcut accesibilă tuturor posibilitatea de a călători în spaţiu.
Unii au fost doar ca să bifeze prezenţa unui reprezentant al companiei la unul din cele mai importante evenimente din domeniu, iar alţii ca să-şi facă poze alături de Richard Branson pe care să le posteze pe Facebook, fără a rămâne cu o idee care ar putea să le aducă valoare adăugată lor sau companiei.
"Am fost la eveniment ca să mă inspir în domeniul antreprenoriatului", a spus o participantă. Efectul de după? "Mi-a plăcut când a zis că, dacă vrei să faci business, trebuie să începi de undeva. Toţi aşteaptă lucruri geniale, pe când totul ţine de şansă, ambiţie şi disciplină", explică ea.
Unii participanţi au spus că a meritat, pentru că ideile lui i-au inspirat, alţii au spus că a fost frumos să vadă live antreprenori de talie mondială de care doar auziseră în presa străină sau în cărţile de la MBA, dar că intervenţia a