Daca la nivel global sute de milioane de oameni folosesc QR codurile, in Romania acestea sunt foarte putin cunoscute, in conditiile in care doar 1% dintre utilizatorii de telefonie mobile folosesc aceasta aplicatia. Astfel, specialistii in marketing incerca sa explice companiilor cum isi pot promova brandul prin intermediul noilor tehnologii.
In Romania, in prezent exista aproximativ 23,6 milioane de cartele SIM active.
La nivel global sunt 380 de milioane de oameni care folosesc QR codul (quick response code). Japonezii sunt cei mai familiarizati cu aceasta aplicatie. Astfel, in Japnia 60% dintre cei care au telefoane mobile folosesc QR codul, pe cand in Europa rata per total este de 14%, conform unui studio TNS Global.
Principalul avantaj al folosirii codurilor bidimensionale in marketing il reprezinta faptul ca intermediaza accesul consumatorului la campaniile si ofertele unui brand prin intermediul telefonului mobil. Prin decodarea unui cod prezentat de brand offline consumatorul acceseaza informatii suplimentare care beneficiaza de avantajele mediului digital.
"Valorificarea codurilor bidimensionale in actiunile de marketing poate fi extreme de variata. Cea mai simpla si utilizata strategie de marketing prin integrarea codurilor bidimensionale, consta in completarea comuniicarii offline cu informatii multimedia oferite pe telefonul mobil", ne explica Bogdan Apostol, directorul Voxline Comunication. El da aici ca exemplu producatorii de filme, care promoveaza vizualizarea trailerelor direct pe telefonul mobil prin inserarea unui QR Code pe afisele si reclamele tiparite in care se anunta noul film.
Ce este de fapt un cod bidimensional?
Codurile bidimensionale sunt o varietate complexa a conoscutelor coduri de bare pe care le intalnim pe toate produsele. Spre desebire de codurile de bare care sunt