Primul trimestru a adus o scădere ușoară de 1% a pieţei de electornice, electrocasnice, IT, foto şi telecom, față de același trimestru al lui 2011. Exceptând piața IT, T1 2012 a fost un prim trimestru mai slab pentru toate sectoarele, se arată într-un studiu realizat de GfK TEMAX în România.
Cel mai mare sector, IT, a fost singurul care a înregistrat o ușoară creștere (3,2%) față de T1 2011. Sectorul electronicelor a fost relativ stabil - cu 0,2%. Și piețele foto si electrocasnice mici s-au apropiat de performanța din 2011 cu rate de creștere negative de -1% și -1,3%. În schimb, electrocasnicele mari, echipamentele de birou și telecom au dat semne mai puțin încurajatoare în T1 2012.
IT: Laptopurile și tabletele rămân vedetele sectorului și la început de an
În primul trimestru al lui 2012 piața de IT a rămas pe un trend crescător față de aceeași perioadă a anului trecut. Înregistrând o valoare de 101 milioane de euro, totalul vânzărilor din sectorul IT a fost cu 3,2% peste cel din T1 2011. Categoriile de produse care au menținut sectorul pe creștere au fost laptopurile și tabletele.
Vânzările de tablete au reușit să crească considerabil în decursul ultimelor trimestre, datorită avantajelor oferite de acestea.
Electronicele: sector în stagnare
În acest prim trimestru, piața de electronice a stagnat. Vânzările totale au ajuns la 62 milioane euro. Acest rezultat este destul de diferit de startul puternic din T1 2011, dar condițiile meteo nefavorabile au influențat comportamentului consumatorului.
În cadrul sectorului de electronice s-au înregistrat rate de scădere de două cifre pentru mai toate categoriile, cu excepția televizoarelor, a consolelor video și a sistemelor audio.
Foto: Un trimestru slab pentru ramele foto digitale
Piața foto a atins o valoare totală de 9 milioane euro în T1 2012, o perf