Un rol important în buna funcţionare a unei administraţii locale îi revine Serviciului de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului. Acest serviciu din cadrul Primăriei Iernut este coordonat de Bătinaş Maria Mirela. „Serviciul Urbanism şi Amenajarea Teritoriului, Achiziţii, Investiţii, Integrare Europeană, sau cum îl ştie lumea prescurat, “biroul de urbanism” se ocupă cu obţinerea autorizaţiilor de construire”, explică Bătinaş Maria Mirela. “Autorizaţia de construire se obţine în urma unui certificat de urbanism”, continuă ea. “Pe partea de investiţii se fac procedurile de achiziţii, apoi se urmăresc investiţiile, se fac recepţiile. Pe partea de integrare europeană, dacă nu am accesat fonduri s-a desfiinţat postul! O condiţie, ca să putem avea o persoană angajată, trebuia să fie accesate nişte fonduri europene de o anumită sumă”, explică şeful de serviciu.
“Ar fi un post de arhitect şef. Avem o dificultate cu obţinerea autorizaţiilor, trebuie să cerem avizul de la Consiliul Judeţean şi lucrurile merg ceva mai încet în ce priveşte modul de operare a actelor,” spune Bătinaş Maria Mirela, şef serviciu urbanism şi amenajarea teritoriului din cadrul Primăriei Iernut. Lipsa banilor e o problemă peste tot. “Singura posibilitate de a face rost de bani este bugetul local, eventual prin fonduri guvernamentale sau credite. Noi nu am fost sprijiniţi de cei de la guvern, aşa că am apelat la credite”, explică şeful de serviciu. “Avem în lucru o licitaţie pentru reabilitarea străzilor, şi aici avem un post liber, am suplimentat fişa postului unui coleg cu aceste atribuţii. E dificil, pentru că personalul specializat nu vine, salarizarea e cum e şi acum şi ordonanţa ne restricţionează! Trebuie să plece un anumit număr de persoane ca să putem angaja o persoană şi atunci ne limităm la câţi suntem”, a conchis Bătinaş Maria Mirela. Un rol important în buna funcţionare a unei administraţ