În primul trimestru al lui 2012 piața de IT a rămas pe un trend crescător față de aceeași perioadă a anului trecut. Înregistrând o valoare de 101 milioane de euro, totalul vânzărilor din sectorul IT a fost cu 3,2% peste cel din T1 2011, potrivit rezultatelor GfK TEMAX România. Categoriile de produse care au menținut sectorul pe creștere au fost laptopurile și tabletele.
De altfel, aceleași rezultate arată că, în perioada analizată, piața bunurilor de folosință îndelungată a avut o scădere ușoară de 1%, primul trimestru fiind mai slab pentru toate sectoarele monitorizate, cu excepția sectorului IT.
Așadar, vânzările de tablete au reușit să crească considerabil în decursul ultimelor trimestre, datorită avantajelor oferite de acestea: sunt compacte, ușor de transportat, iar autonomia bateriei este ridicată. Astfel, tabletele au reușit să demonstreze că pot fi mai mult decât un produs auxiliar, devenind foarte utile pentru consumatori, oferindu-le foarte ușor accesul la internet și putând fi personalizate cu ajutorul aplicațiilor mobile.
Electronicele, în stagnare
Tot în primul trimestru, piața de electronice a stagnat. Vânzările totale au ajuns la 62 milioane de euro. Acest rezultat este destul de diferit de startul puternic din T1, anul trecut, dar condițiile meteo nefavorabile au influențat comportamentului consumatorului. Astfel, în cadrul sectorului de electronice s-au înregistrat rate de scădere de două cifre pentru mai toate categoriile, cu excepția televizoarelor, a consolelor video și a sistemelor audio. Televizoarele au crescut cu 7%, dar performanța vânzărilor a fost asociată cu o eroziune de preț de aproape 15%.
Sistemele audio, un segment unde șapte vânzări din zece sunt făcute de sisteme home cinema, au înregistrat o rată de scădere de aproape 7%, chiar dacă prețul acestor produse a crescut cu 7%. Creșterea vânzărilor de dis