Toate companiile europene cu peste 1.000 de angajaţi ar putea fi obligate, începând de anul viitor, să raporteze public impactul social şi de mediu, a declarat, marţi, Dragoş Dehelean, coordonatorul European CSR Lessons - eveniment ce a adus la Bucureşti companii din 10 ţări.
La European CSR Lessons, companiile participante prezintă studii de caz despre modul în care comportamentul responsabil al unor companii poate rezolva probleme grave ale societăţii, ale economiei sau ale mediului înconjurător.
Coordonatorul evenimentului, Dragoş Dehelean, a declarat că acest eveniment vizează pregătirea pieţei româneşti pentru practicile de responsabilitate socială şi creşterea transparenţei marilor companii, în contextul în care Comisia Europeană conştientizează o lipsă de încredere în companii şi doreşte să remedieze această problemă.
În opinia lui Dehelean, lipsa încrederii în companii vine de la factorii ce au declanşat criza, respectiv lipsa de tranparenţă şi tăcerea pe care au practicat-o societatea civilă, dar şi goana doar după profit, fără atenţie la cât de sustenabil este acel profit.
"Obiectivul Comisiei este să restabilească această încredere. În consecinţă, în octombrie anul trecut, CE a anunţat un pachet foarte ambiţios de măsuri care să stimuleze practicile de responsabilitate socială şi transparenţa marilor companii, în aşa fel încât consumatorii şi angajaţii să îşi recâştige încrederea în marile companii. În consecinţă, piaţa din România trebuie să fie pregătită pentru un astfel de moment", a explicat Dehelean.
El a precizat că, în România, acţiunile de CSR (responsabilitate socială) se rezumă doar la donaţii sau acte caritabile, fiind prea puţin focalizate pe adevăratele probleme ale societăţii.
"Haideţi să fim sinceri! Acţiunile de CSR la noi, pană acum, s-au rezumat la simple donaţii sau acte caritabile, care sunt nec